به گزارش راهبرد معاصر، رضا رشیدپور پس از برنامه «حالا خورشید» که با وجود نقدهای جدی به آن، در جذب مخاطب آن هم در صبحگاه موفق عمل کرده بود، با برنامه «اتفاق» به آنتن شبکه سوم سیما بازگشت. استودیوی بسیار بزرگ، دکور عظیم همراه با تماشاگران، حکایت از ایدههایی داشت که قرار بود مخاطب را شگفتزده کند اما این برنامه حرف چندانی برای گفتن نداشت و نتوانست اقبال عمومی را جلب نماید و این وضعیت غیرمنتظره بود.
شاید مهمترین علت شکست «اتفاق» سوژههایی بود که این برنامه به آن پرداخت. سوژهها حرف تازه و شگفت انگیزی برای مخاطب نداشتند. هرچند شهرت سوژههای برای جذب مخاطب یک برنامه تلویزیونی پراهمیت است اما تجربه نشان داده میتوان با سوژههای غیرمشهور نیز برنامه پرمخاطب ساخت، مشروط به آنکه این سوژه حرف تازهای برای گفتن داشته باشند که بیننده را غافلگیر کند. در مقابل، اگر چهره مشهوری در برنامهای حضور یابد اما تمام گفتههایش تکرار حرفهایی باشد که پیش از این در برنامههای متعدد مشابه مطرح کرده، چندان جذابیتی برای بیننده ندارد.
«اتفاق» چه در عنوان و چه در تبلیغاتش چنان مینمود که قرار است یک اتفاق تازه را در میان تولیدات پرشمار صداوسیما رقم بزند اما به جز دکور عظیم، اتفاق دیگری را رقم نزد.